donderdag 24 januari 2013

Raamhanger met gehaakte hartjes - zeepketting maar dan anders

Met 14 februari *Valentijn* in aantocht...
is er natuurlijk niets leukers dan hartjes haken!


Ik heb een raamhanger gemaakt met gehaakte hartjes, net een zeepketting maar dan anders. 

Hiervoor gebruikte ik drijfhoutjes die opgevist waren uit de sluis bij ons in Gaarkeuken. Maar je kunt natuurlijk ook houtjes van het strand of uit het bos gebruiken. Gebruik een (schroef)boormachine om een klein gaatje in elk houtje te boren.
Grote kralen en zeepjes zijn ook leuk; gebruik je fantasie! 

Voor het haken van de harten gebruikte ik Tweed garen van de Zeeman (2€ per bol) en haaknaald #5. 
Het patroontje met fotohandleiding publiceerde ik eerder op mijn blog met fijn katoengaren: Gehaakt 3D hartje.

Voor de ketting haak je een lange streng lossen, net zolang tot je hanger de gewenste lengte heeft (een ook nog wat over hebt om het geval vast te knopen ;).

En dan heb je een mooi uitzicht!


Deze foto is in de nazomer gemaakt en doet ondanks de schaats- en sneeuwpret toch al weer verlangen naar voorjaar...

Veel haakplyzier!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten